Charmsy z masy solnej

Pomysł oświecił mnie jak grom z jasnego nieba,
podczas gdy  z mamą lepiłam świąteczne anioły  z masy solnej.
A co  by było gdyby zminimalizować nieco lepione przedmioty?
W taki właśnie sposób powstały  moje zimowe zawieszki  do  bransoletki :)
Proces wykonywania  zawieszek podzieliłam na dwa etapy, pierwszy  to wyrób  odpowiedniego ciasta , drugi to dekoracja i montaż na bransolecie. Niżej podam Wam przepis na  odpowiednio  lepką  i trwałą masę solną, ponieważ wiem z doświadczenia, że bardzo trudno uzyskać odpowiednie ciasto.


 

ETAP I  Lepimy


A więc, co będzie potrzebne:


-miska


-szklanka mąki


-szklanka soli


-odrobina wody


-klej wikol


- cienki drucik i coś za pomocą czego
potniemy go na ok. 3 cm paseczki


-  kawałek tektury i folia aluminiowa


 

PRZEPIS


Do miski wsypujemy mąkę, sól,  dolewamy odrobinę wody i wciskamy wikol
dodawałam go na oko, co jakiś czas sprawdzając konsystencje, ale wydaje mi się, że  byłoby to ok. 4-5 łyżeczek.
Zagniatamy ciasto.  Podczas gdy lepimy z kawałków,
lepiej przykryć resztę ciasta, żeby się z góry nie zeschło .


 




Owijamy naszą tekturkę, folią  (do folii aluminiowej nie przyklei nam się ciasto
podczas gdy będziemy tworzyć nasze zawieszki) .


Nasze wyroby najlepiej zacząć od  wycięcia prostych kształtów jak prostokąt, bądź koło,
rozwałkowujemy je i  następnie wycinamy już dowolne postaci/kształty.



Podczas gdy do końca nie ukształtujemy nasz zawieszki należy zamieścić , w cieście drucik.
Dość głęboko,  żeby po wyschnięciu od razu nie  wypadł .


 Jeżeli w trakcie lepienia ciasto Wam już podeschnie i coś nie chce się przylepić,
można posmarować to miejsce   pędzelkiem zamoczonym w wodzie.




Gotowe zawieszki z zamontowanymi drucikamy wstawiamy do piekarnika by je wysuszyć,
gdyż  pozostawione same sobie  mogą schnąć nawet kilka dni.


Ja moje zawieszki lepiłam wieczorem, wstawiłam je do piekarnika,
a potem jeszcze leżały na stole do rana , czekając na pomalowanie.



ETAP II Dekoracja


Malować nasze zawieszki możemy za pomocą  lakierów do paznokci jak  i zwykłych farb.
Oczywiście  możemy najpierw pomalować je farbą a na koniec bezbarwnym  lakierem.









Do ozdobienia naszych zawieszek możemy też użyć kolorowych kryształków,
te , których użyłam ja,  zostały zakupione  do dekoracji paznokci (nigdy jednak do tego ich nie wykorzystałam )  :)




Montujemy  każdej zawieszce dodatkowe zaczep, dzięki któremu połączymy je z bransoletką.







Oczywiście  nie musimy robić zawieszek o tematyce zimowej, ja  po dłuższym namyśle postanowiłam
dorobić sobie więcej choinek  i tylko z nich stworzyć moją świąteczną bransoletkę  :)


POWODZENIA !

MatkaKreatka

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz