Koszyczek z papierowej wikliny

W zasadzie ten wpis powinien nosić tytuł "Pierwsze kroki z papierową wikliną",
gdyż to był mój pierwszy kontakt z tą techniką, ale  może darujecie mi ten nierówny splot :)
Muszę Wam powiedzieć, że nie jest to taki straszne jak się spodziewałam.
W zasadzie jedyną trudność zauważyłam w zwijaniu tych ruloników  z gazetowych paseczków,
bo muszą być zwijane pod odpowiednim kątem, ale o tym później.
Dodatkowo oprócz zdjęć przygotowałam też dla Was filmik z instruktarzem !
No to zaczynamy !



 

Co będzie nam potrzebne do zrobienia koszyczka?
- paski z gazet( najlepiej sprawdzają się oferty reklamowe :D)


- prosty drucik


-forma
( jakieś pudełeczko, np. po lodach, bez zamknięcia,
na której zbudujemy kształt koszyczka)


-2 tekturki takiej samej wielkości
(najlepiej odrysować je od spodu formy )


-klej wikol


-spinacze


-opcjonalnie do dekoracji farba i wstążeczka 


SONY DSC


1.Nawijamy ciasno pasek z gazety (o szerokości ok 6 cm), na drucik.
Drucik należy pod koniec wyciągnąć, a końcówkę gazety przykleić wikolem do ruloniku.
Dokładnie pokazałam to na filmiku.


SONY DSC


Poniżej stosik gotowych ruloników.
Spokojnie aż tylu nie wykorzystacie do jednego koszyczka :)


SONY DSC


Moją formą był pojemniczek na płyty CD.


SONY DSC


2. Gotowe ruloniki przyklejamy w równych odstępach (ok. 1 cm),
do  jednej z tekturek.



SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


3. Na przyklejone już ruloniki, doklejamy drugą tekturkę.
Następnie przygniatamy je czymś ciężkim i pozostawiamy do wyschnięcia.


SONY DSC


SONY DSC


4. Na samym początku przydadzą się spinacze,
które przytrzymają nam przyklejone do spodu ruloniki,w górze.
Dzięki  temu łatwiej będzie nam zacząć wylatanie.


SONY DSC


Poszczególne ruchy wyplatania również zaprezentowałam szczegółowo na filmie,
tak więc tutaj tylko kilka zdjęć z tego etapu.


SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


Gotowy koszyczek , możemy pozostawić w takiej kolorowej wersji
lub pomalować go  farbami .


SONY DSC


SONY DSC
Ja postanowiłam swój pomalować na biało
i przeplotłam przez niego zieloną wstążkę.
Co moim zdaniem dodało mu trochę klasy i uroku :)


SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


SONY DSC


Koszyczek możemy np. podarować komuś na prezent.


Zachęcam do komentowania i dzielenia się swoimi opiniami  ! :)
Buziaki !

MatkaKreatka

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

2 komentarze:

  1. Koleżanki mama też takie robiła! :)
    Mnie osobiście to się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam taką książkę "Burzliwy wiek XX" ;D

    OdpowiedzUsuń