DIY Czapka z uszkami

Jakiś czas  temu natknęłam się na zabawną
czapkę w Tally Weijl. Była czarna i miała...uszka z kolcami.
Jakoś mnie to zaintrygowało pewnie bym ją od razu kupiła,
gdyby nie to, że kolor nie bardzo mi odpowiadał.
Dlatego postanowiłam, zrobić sobie podobną sama.


Co będzie potrzebne ?


- stary sweterek 
(np. z dzianiny)


- ćwieki kolce


- cienka gąbka
(np. z poduszek wszywanych
do ubrań )


- igła, nitka, nożyczki


SONY DSC


KROK I
Odrysowujemy na kartce naszą obecną, dopasowaną czapkę.


SONY DSC


SONY DSC


KROK II
Do wyciętego szablonu czapki doklejamy uszka.


SONY DSC


KROK III
Od szablonu wycinamy, kształt czapki ze sweterka
i obracamy materiał na lewą stronę.


SONY DSC


KROK IV
Następnie po przypięciu szpilkami szablonu do materiału,
obszywamy go  na około.


SONY DSC


SONY DSC


KROK V
Do gąbki przykładamy szablon uszka, odrysowujemy go,
a następnie wycinamy.


SONY DSC


SONY DSC


KROK VI
Przewracamy czapkę na prawą stronę i wpychamy w uszka,
gąbkowy wypełniacz.
Czapka, którą mierzyłam w sklepie, nie miała uszek wypełnionych gąbką,
więc układały się one dosyć niesfornie.
Postanowiłam więc w mojej wprowadzić lekkie modernizacje.


SONY DSC


KROK VII
Ćwieki w  mojej czapce mają dwa zadania, pierwsze to oczywiście walory estetyczne,
drugie zaś to przytrzymywanie  gąbkowego wypełniacza na swoim miejscu.
Za każdym razem gdy wkuwałam się przez pierwszą warstwę materiału,
zahaczałam też o gąbkę, dzięki temu gąbka i ćwieki trzymają się na swoim miejscu.


SONY DSC


SONY DSC


Potem jeszcze tylko jedno uszko...
I gotowe !


SONY DSC


Kolaże1


Co o tym sądzicie ? :)

MatkaKreatka

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz